2015. december 20., vasárnap

Ács Zoltán gyűjteménye - Krisztus Király szobra: „Az én országom nem e világból való”


S
zoborgyűjteményem újabb becses darabját szeretném bemutatni a testvéreknek. 50-60 cm magas Jézus szíve szobor, koronával a fején, papi albában és miseruhában ábrázolva. Igen ritka ez az ábrázolás. Jelenleg a római egyházban az egyházi év utolsó vasárnapján ünneplik, advent negyedik vasárnapja előtti vasárnap. XI. Pius pápa vezette be az 1925-ös szentév decemberének 11. napján. Erősödni látta az ateizmust, felhívta a figyelmet arra, hogy nekünk Jézusban urunkat, királyunkat kell tisztelni. Ünnepként a Jézus és Pilátus párbeszédére utal: „Az én országom nem e világból való.”- írja János evangéliuma. A filippiekhez írt levél leírja a megdicsőült Krisztus és a megkoronázás méltóságát. Az ünnep tartalmát kifejezi: Krisztus győz, Krisztus kormányoz, Krisztus uralkodik.
Elgondolkodtat így karácsony előtt, hogy melyik uralkodót szolgáltam az óesztendőben: Krisztust, a karrierhajhászást, a pénzt? Tudtam-e az én királyomat dicsőíteni, mint Assisi Szent Klára és Ferenc, aki minden reggel az Isten dicsőítésével kezdte a napot a sok jóért? Megköszönte a virradatot, hogy azon a napon is mindent az Isten dicsőségére kíván tenni. Én kinek szeretnék megfelelni, az én Királyomnak? Vagy zúgolódom a reggeli koránkelésért? Munkámból adódóan sok emberrel van lehetőségem találkozni. Sok emberrel, aki dolgozni szeretne, de nincs munkája. Nekem van, ez nagy ajándék. Van lakás, meleg szoba.
A Király szereti az ő népét, nekünk pedig engedelmeskedni kell a parancsának: „Szeresd Uradat, Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből, teljes elmédből és minden erődből! Szeresd felebarátodat, mint önmagadat!"  Néha magunkat jobban szeretjük, de elvárjuk, hogy minket szeressenek.
Karácsonyt várva nagytakarítást végzünk a lakásban. Belül is végezzük ezt el! A szívünkből a sok lim-lomot - ami nem oda való - seperjük ki, hogy legyen hely, ahová a kisded Jézus lefekhessen. Ő nem szereti a rendetlenséget, de szívesen segít a rendrakásban. És akkor vígan énekelhetjük a Jézus szíve litániában: „Jézus szíve, minden szív királya és középpontja, Jézus szíve dúsgazdag mindazok iránt, akik hozzá folyamodnak – Irgalmazz nekünk”

Ha bajban vagyunk, merjünk Őhozzá folyamodni, hiszen ő olyan király, akinek szent szíve mindig megesik a mi gyengeségeinken.

Írta: Ács Zoltán

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése