2015. december 20., vasárnap

Női szemmel - A ruhák télen is megszáradnak



K
orábban soha nem mertem télen az erkélyre teregetni, mert attól féltem, hogy a fagy megkárosítja az anyagokat. Inkább egy egész szobát telepakoltam vizes ruhákkal, kockáztatva, hogy a pára kicsapódjon a falakon, amely a rengeteg nedvességtől penészedni kezdett. A kényelmetlenségen kívül, amit a teregetett holmik kerülgetése okozott, kénytelenek voltunk penészölőt és páramentesítőt is használni. Aztán a közelmúltban – hogy az ismert hasonlattal éljek – feltaláltam a spanyolviaszt, és rádöbbentem, hogy a fogvacogtató hideg és a friss levegő csodákra képes: a ruhák eltűnnek a lakásból, ragyogóan megszáradnak, és az illatuk talán még kellemesebb lesz, mint a nyári napsütésben.
       Hogy miért emeltem ki ezt a történetet? Azért, mert korábban azt gondoltam, hogy rám nem hat a modern emberre olyannyira jellemző folyamatos rettegés a természettől és az önálló ötletektől, gondolatoktól. Mert a mai ember bizony retteg. A hidegtől, a hótól, a fáradtságtól, a betegségtől, a szegénységtől, a nélkülözéstől, a kemény munkától. Megpróbáljuk kikerülni az akadályokat. Gépekkel helyettesítjük a munkánkat. Ha valami nem jut eszünkbe, előkapjuk az okostelefont, és gondolkodás nélkül böngésszük a jól ismert keresőprogramban a válaszokat a nagy kérdésekre.
       Pedig a gépekkel való munka, az akadályok kikerülése gyakran felesleges köröket okoz számunkra. Ettől mi is kicsit „bepenészedünk”, mint a szoba a vizes ruháktól, miközben a válaszok legtöbbször az orrunk előtt vannak, csak ki kell néznünk az ablakon. Elhinni azt, hogy Isten nem véletlenül teremtette a nehézségeket, mert személyiségünk éppen ettől lesz kifinomultabb és fejlettebb.

A ruhák télen is megszáradnak.

Írta: Szabó-Kiss Beáta
Kép forrása:
http://www.bien.hu/otthon-kikapcsolodas/haztartasi-praktikak/fagypont-alatt-gyorsan-szaradnak-kint-a-ruhak-hogy-lehet-ez/117040

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése